Hjem
Kom i gang
Løsninger
1. Forstå program
2. Setninger og uttrykk
3. Kontrollstrukturer
4. Metoder
5. Tabeller
6. Objekt
7. Filer og unntak
8. Grafisk brukergrensesnitt
9. Objektorientert programmering
Eksempel
1. Forstå program
2. Setninger og uttrykk
3. Kontrollstrukturer
4. Metoder
5. Tabeller
6. Objekt
7. Filer og unntak
8. Grafisk brukergrensesnitt
9. Objektorientert programmering
Fagstoff
Faglærere
Trykkfeil
Det første programmet
Ta utgangspunkt i det enkleste demo-programmet DemoSirkel.java.
Pass på følgende:
Etter navnet på eget program skal det stå: extends EasyGraphics
Metoden main skal kun inneholde setningen: launch(args);
Skriv egen kode i metoden run.
La kallet på makeWindow stå som første setning i run, men endre gjerne tittelen "DemoSirkel".